{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فرزندان فرهنگیان در اولویت جذب برای آموزش و پرورش هستند

ثبت شده در: 1394/01/20 مشاهده: 55     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش گاما به نقل از تسنیم؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت برای جذب در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان است که از این پس فرزندان فرهنگیان در جذب در آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان، در اولویت هستند.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، علی اصغر فانی بعد از ظهر امروز در جمع فرهنگیان نطنزی اظهار داشت: مهمترین و کلیدی‌ترین بخش از هر دولت بخش آموزش و پرورش آن است که سازنده نسل آینده یک کشور است.

وی افزود: در این ارگان کلیدی، چندین شاخه از قبیل آموزش، مدیر، تجهیزات و غیره وجود دارد که اصلی‌ترین آن معلم است و در واقع می‌توان گفت که توسعه یافتگی هر کشور تابع تلاش و همت معلمان و کادر آموزشی آن است.

وزیر آموزش و پرورش پیرامون 2 موضوعی که دولت پیگیر آن است گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که دولت تدبیر و امید به آن توجه کرده است، بحث بومی‌پذیری در به کارگیری نیروهای انسانی است و بعد از تصویب شدن این قانون، اکنون نخستین گروه از دانشجویانی که با این قانون جذب شده‌اند، ترم اول دروس خود را پشت سرگذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: موضوع دومی که دولت آن را تصویب کرده و به اجرای آن حساس است، بحث اولویت داشتن فرزندان فرهنگیان در جذب برای آموزش و پرورش است که از این پس فرزندان فرهنگیان در جذب در آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان، در اولویت هستند.

فانی پیرامون آزمون استخدامی که چند روز آینده در کشور برگزار می‌شود بیان کرد: در چند روز آینده اطلاعیه‌ای منتشر می‌شود که تمامی افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند، با توجه به رشته مورد نظر می‌توانند در آزمون استخدامی 5000 معلم شرکت کنند که اولویت با فرزندان فرهنگیان است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به بحث رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: بحث رتبه بندی معلمان در کشور که به تصویب هیئت دولت رسیده است، معلمان در 5 سطح مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی دسته بندی می‌شوند که ملاک این سطح بندی در یک فراخوانی بین همه معلمان کشور تعیین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طبق برآورد اولیه از رتبه‌بندی معلمان در کشور، این موضوع باعث افزایش حقوق بین 1 میلیون و 700 هزار ریال تا 7 میلیون ریالی آن‌ها می‌شود که هدف اصلی از رتبه‌بندی معلمان، افزایش انگیزه و تنوع نحوه تدریس آن‌ها است.

وی همچنین پیرامون افزایش حقوق و امتیازات فرهنگیان افزود: خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش 14 درصدی در احکام جدید، افزایش حقوق از نظر امتیاز هم داریم و اجرای طرح رتبه بندی معلمان با 2 هدف شایستگی و مهارت معلمین و افزایش انگیزه در آنها برنامه ریزی شده که در آخرین جلسه هیئت دولت در سال گذشته طرح رتبه بندی معلمان به تصویب رسید که امسال اجرائی می شود.